انتقال تماس در تلفن سانترال

انتقال تماس در تلفن سانترال، راهکاری برای آندسته از کاربرانی است که ممکن است در هنگام مکالمه با تلفن، نیاز به ترک تلفن و یا انتقال مکالمه برای لحظاتی داشته باشند. کاربرانی که به هر دلیل ناچار به قطع مکالمه می‌گردند، می‌توانند در صورت داشتن تلفن سانترال، مخاطب خود را به داخلی دیگری هدایت کنند. انتقال تماس در سانترال، به ویژه در شرکت‌ها و سازمان‌هایی کاربرد دارد که تماس‌های ورودی متعددی دارند.

کارمندان شاغل در این شرکت ها می‌توانند به واسطه سانترال، هر یک از تماس ها را به داخلی مشخصی هدایت کنند. انتقال تماس در تلفن سانترال در تمام سری های سانترال موجود است اما نحوه به کار گیری آن در تلفن های معمولی متفاوت است. در برنامه ارائه شده در بخش زیر، آموزش مرتبط با چگونگی پشت خط نگه داشتن مکالمه و انتقال خط شهری به یک داخلی دیگر با استفاده از تلفن های معمولی (تک خطی) ارائه شده است.

انتقال تماس در تلفن سانترال

آموزش انتقال تماس در تلفن سانترال

در این بخش آموزش مرتبط با چگونگی پشت خط نگه داشتن مکالمه و انتقال خط شهری به یک داخلی دیگر با استفاده از تلفن های معمولی (تک خطی) ارائه شده است. همانگونه که می‌دانید در تلفن های رومیزی معمولی که کلید Hold وجود ندارد، در صورت نیاز به پشت خط نگه داشتن فرد تماس گیرنده و یا انتقال مکالمه، می‌توان از بین ۳ روش ارائه شده در بخش زیر، یکی را انتخاب و فعال کرد.

1.حالت نخست، حالت HOLD 1 است. در این حالت برای پشت خط نگه داشتن مخاطب و یا انتقال مکالمه باید قلاب زیر گوشی را یک بار قطع و مجدداً آن را وصل کرد.

2.در حالت دوم که حالت HOLD 2 است، برای پشت خط نگه داشتن تماس گیرنده، می‌بایست علاوه بر قطع و وصل کردن قلاب زیر گوشی، کد ۲۰ را نیز شماره گیری کرد. با انجام دادن این کار، حتی اگر کاربر گوشی را بگذارد، مکالمه قطع نخواهد شد و در حالت انتظار باقی خواهد ماند. در صورت نیاز به انتقال انتقال تماس در تلفن سانترال باید قلاب زیر گوشی تلفن را یک بار قطع و وصل کرد.

3.حالت سوم، حالت برنامه ریزی HOLD 3 است. برای نگه داشتن مخاطب در پشت خط تلفن و یا انتقال مکالمه، نیاز است تا قلاب زیر گوشی تلفن معمولی پاناسونیک را یک بار قطع و وصل نمایید. پس از این کار کد ۲۰ را شماره گیری کنید. توجه داشته باشید که اگر کد ۲۰ گرفته نشود، عمل انتقال تماس در تلفن سانترال اتفاق نخواهد افتاد.

استفاده از حالت 2 و 3 برای انتقال تماس در تلفن سانترال

توصیه کارشناسان آن است که در صورت وجود شرایط درج شده در این بخش، برای انتقال تماس در سانترال، از حالت های 2 و 3 استفاده شود. شرط نخست و وضعیت نخست آن است که پس از پس از گذاشتن گوشی، خط قطع نشود. وضعیت دیگر آن است که در صورت زنگ خوردن تلفن، کسی پاسخگو نباشد. وضعیت سوم و نهایی آن است که خط شهری آزاد باشد اما با زدن کد دسترسی به خط شهری (۰ یا ۹) صدای بوق اشغال شنیده می شود. همانگونه که گفته شد در این شرایط برای انتقال تماس در تلفن سانترال بهتر است از حالت های 2 و 3 استفاده شود.

فعال سازی انتقال تماس در تلفن سانترال

در صورت نیاز به فعالسازی حالت انتقال تماس در تلفن سانترال کافی است تا مراحل درج شده در این بخش طی شود. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این رابطه می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تلفن سانترال پاناسونیک تماس بگیرید. برای فعالسازی ابتدا وارد حالت برنامه ریزی شوید. پس از ورود به حالت برنامه ریزی، کد سانترال ۱۰۴ را وارد کنید.

سپس SP- PHONE را فشار دهید تا تلفن سانترال وارد حالت انتخاب گزینه شود. پس از ورد به حالت انتخاب، با کلید AUTO ANS یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. در ادامه با STORE اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید. در پایان می‌توانید با فشار دادن HOLD از برنامه خارج شوید.

نمایندگی سانترال پاناسونیک

نمایندگی سانترال پاناسونیک ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، نصب و راه‌اندازی دستگاه های سانترال پاناسونیک به متقاضیان محترم است. متقاضیان سرویس‌های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی پاناسونیک و مراجعه به پارت مربوطه، تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند. کلیه سرویس های ارائه شده در نمایندگی سانترال پاناسونیک، به دلیل اطمینان از سطح کیفی خدمات انجام شده، دارای گارانتی و ضمانت است.

حضور «کارشناسان متخصص» و «امکانات پیشرفته» در این مرکز سبب گشته تا سرویس های مرتبط با این دستگاه در بالاترین سطح کیفی به متقاضیان ارائه گردد و این مجموعه، در طول سالهای اخیر، بدل به انتخاب نخست تمامی کاربران گردد.

مطالب مرتبط

فهرست
خدمات پذیرش و تحویل دستگاه در محلثبت سفارش تعمیر
+