برنامه ریزی سانترال پاناسونیک 824 با کامپیوتر یکی از روش های راه اندازی و نصب سانترال می باشد. البته روش دیگر در این زمینه برنامه ریزی از طریق خود سانترال پاناسونیک است که در این مطلب تنها به روش راه اندازی با کامپیوتر پرداخته می شود. با این روش می توانید سانترال های TES824 و TEM824 را برنامه ریزی کنید. همانطور که می دانید از دسته سانترال های کم ظرفیت پاناسونیک، سانترال ۸۲۴ می باشد که در بازار داخلی ایران طرفداران قابل توجهی دارد. این سانترال برای شرکت های کوچک مناسب بوده و از نظر هزینه، مقرون به صرفه می باشد.
شما برای برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ از طریق روش دوم، یعنی با استفاده از خود سانترال، باید کدهای برنامه ریزی آن را بدانید و با وارد کردن آنها از طریق سانترال، تنظیمات مربوطه را انجام دهید. اما در روش برنامه ریزی با کامپیوتر لازم به یاد گرفتن کدها نیست و از طریق سیستم این کار انجام می شود. برای اطلاع از کدها و نحوه برنامه ریزی از طریق دستگاه سانترال می توانید مقاله کدهای برنامه ریزی سانترال را مطالعه نمایید. اما اگر قصد برنامه ریزی از طریق سیستم کامپیوتری را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه مطلبف روش انجام این کار را به شما آموزش دهیم.
نحوه برنامه ریزی سانترال پاناسونیک 824 با کامپیوتر
برای برنامه ریزی سانترال پاناسونیک ابتدا باید برنامه KT-TE Maintenance Console را روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از نصب برنامه با اجرای آن ابتدا از شما خواسته می شود کد را در قسمت Enter programmer code وارد کنید. این کد زمان نصب برنامه برای آن تعریف شده است. البته این در حالتی است که شما قصد دارید بدون اتصال سانترال وارد برنامه شوید. اما اگر سانترال را متصل کرده و همزمان می خواهید تنظیمات را انجام دهید باید گزینه Connect to PBX را تیک بزنید و در قسمت Enter System Password کد سانترال خود را وارد نمایید. معمولاً عدد 1234 کد پیش فرض آن می باشد.
پس از آن باید از بین گزینه های موجود، یکی را برای نوع اتصال انتخاب نمایید که اغلب از گزینه USB استفاده می شود. با این کار شما برنامه ریزی سانترال پاناسونیک 824 با کامپیوتر را انجام داده اید اما برای اعمال تنظیمات باید در نوار اصلی از طریق گزینه های Help ، window ، Utility ، view ، connect ، File و ۱۳ آیتم سمت چپ برنامه و نوار ابزار آن گزینه های لازم را اعمال کنید.
استفاده از سربرگ ها در برنامه ریزی سانترال پاناسونیک 824 با کامپیوتر
در اینجا برخی از سربرگ ها و گزینه های موجود در برنامه را معرفی می کنیم. با استفاده از این گزینه ها بدون نیاز به کدهای دستگاه می توانید سانترال پاناسونیک را مدیریت و برنامه ریزی کنید. هر یک از این سربرگ ها قابلیت و کاربردهای متفاوتی دارند که شما باید در برنامه ریزی سانترال پاناسونیک 824 با کامپیوتر از آنها آگاهی داشته باشید. برخی از این گزینه ها به شرح زیر می باشند.
سربرگ File در برنامه ریزی سانترال ۸۲۴
سربرگ FILE در بر گیرنده گزینه های متعددی است. گزینه New برای ساختن یک سند جدید است. اما برای باز کردن یک سند باید از گزینه open استفاده کرد. همچنین گزینه Close برای بستن سند و Exit برای خارج شدن از برنامه است. برای اعمال تغییرات و ذخیره سند نیز باید از گزینه Save استفاده کرد. شما از طریق گزینه Programme list می توانید لیست تمام دستورالعمل های موجود ببینید.
آیتم System در نوار ابزار در سربرگ
اگر در گزینه view سربرگ، آیتم سیستم انتخاب شود، این گزینه در نوار ابزار نشان داده می شود. گزینه سیستم یکی از مهمترین قسمت های برنامه ریزی سانترال 824 با کامپیوتر است که باید به خوبی آن را یاد بگیرید. این آیتم خود شامل یازده زیر مجموعه می باشد که از این میان 4 گزینه مهم آن به شرح زیر است:
- Main: شامل اعمال تنظیمات ابتدایی سیستم می باشد.
- Numbering Plan: در این قسمت باید برنامه داخلی های مورد نظر را برای سیستم تعریف کرد که می توان آن را به سه پلن تقسیم کرد.
- Data and Time: تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه
- Time Service: با تیک زدن Manual در قسمت Current Mode می توان در سه زمان صبح و ظهر و شب با توجه به حجم کاری سازمان، تنظیماتی برای دستگاه ست کرد.
سایر سربرگ های برنامه سانترال پاناسونیک
علاوه بر چند سربرگ فوق، سربرگ های متعدد دیگری نیز در این برنامه وجود دارد که هر کدام کاربرد مشخصی دارد. آیتم Extension (مربوط به تنظیمات داخلی)، آیتم CO (مربوط به تنظیمات خط شهری)، آیتم TRS، آیتم DISA (مربوط به تنظیمات تلفن گویا) و آیتم Caller ID (مربوط به تنظیمات نمایش شماره زنگ خوری در صفحه نمایشگر تلفن) از آیتم های مورد توجه در نوار ابزار می باشند.
نمایندگی سانترال پاناسونیک
نمایندگی سانترال پاناسونیک، ارائه دهنده خدمات فروش، پس از فروش، تعمیر و مشاوره های تخصصی در زمینه خرید و راه اندازی دستگاه های سانترال پاناسونیک می باشد. این مرکز با چندین شعبه فعال در سطح شهر تهران خدمات خود را در حوزه های گوناگون به متقاضیان ارائه می کند. در بخش پشتیبانی و تعمیر سانترال پاناسونیک تکنسین های باتجربه این مرکز همواره آماده رسیدگی به درخواست ها و رفع مشکلات شما کاربران گرامی می باشند. چنانچه در استفاده از سانترال خود دچار مشکل شده اید و یا در نصب و راه اندازی آن نیاز به کمک دارید کافی است با شماره تلفن درج شده در این صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان فنی در اسرع وقت به محل شما آمده و ایرادات دستگاه را برطرف نمایند.