اشتراک گذاری

نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

پیش از پرداختن به مراحل نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک، بد نیست نگاهی مختصر به کارکرد این دستگاه و مزایای استفاده از آن داشته باشیم. درک کارکرد این دستگاه و ساختار آن، کمک شایانی در راه‌اندازی صحیح و نصب آن به کاربران خواهد کرد.  سانترال در واقع مرکز مخابراتی کوچکی است که در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرد و به این مجموعه امکان کنترل کلیه تماس‌های گوناگون شهری و داخلی را، توسط تنها یک خط تلفن، می‌دهد. پرسنل و کادر مجموعۀ برخوردار از تلفن سانترال، می‌توانند بدون نیاز به خطوط مخابراتی شهری با یکدیگر تماس برقرار سازند و هزینه‌ای بابت این تماس پرداخت نکنند. مزیت دیگر سانترال پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری و استفاده از اپراتور گویا است. تنظیم و کنترل شیوه‌های ارتباطی و اِعمال برخی از محدودیت‌ها نیز پس از نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک امکان‌پذیر است.

نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

درخواست نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

شما کاربران گرامی در صورت نیاز به سرویس‌های مرتبط با نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پاناسونیک تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس نصب سیستم تلفن سانترال را ثبت نمایید. پس از تماس شما، کارشناسان ما، هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام داده و پس از حضور در محل، اقدامات مورد نیاز جهت نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک را آغاز می‌نمایند.

نصب و راه اندازی تلفن سانترال پس از ارزیابی مکان موردنظر و طی مراحلی چون تعیین مکان نصب سانترال، تهیه نقشه مخابراتی، سیم بندی داخلی و آرایش پست، نصب سانترال و تجهیزات جانبی، انجام تنظیمات سانترال، تعیین طول سیم سانترال TES824 و در نهایت تعیین طول سیم داخلی سانترال های TDA و TDE و NS انجام می‌پذیرد. با طی این مراحل، عملیات نصب سانترال پاناسونیک به پایان می‌رسد و کارشناس موظف است آموزش اولیه کار با سانترال و برنامه ریزی این دستگاه را در حد نیاز به کاربر ارائه کند.

مراحل نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

انتخاب مکان نصب سانترال:

نخستین گام در آغاز پروژه نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک، تعیین و انتخاب مکان نصب این دستگاه است. در اکثر موارد، محلی برای این کار اولویت دارد که در آن، سانترال در امنیت کامل باشد و ضربه‌ای به آن وارد نشود. سیم کشی آسان، دسترسی آسان برای برنامه ریزی مجدد، امکان تمیز کردن سانترال در طول مدت استفاده و مواردی از این دست نیز در تعیین مکان نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک مهم قلمداد می‌شود.

آماده سازی مکان نصب سانترال:

مرحله دوم در پروژه نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک، آماده‌سازی مکان نصب این دستگاه است. تمیز کردن و گردگیری محیط کابل کشی، سیم کشی، داکت کشی و در نهایت تعیین نوع سانترال مورد استفاده برخی از اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

نصب پست مخابراتی:

در این مرحله نصب پست مخابراتی انجام می‌شود و شناسایی خطوط، مدیریت و نصب هر خط انجام می‌پذیرد.

نصب سخت افزاری سانترال:

این مرحله از نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک اختصاص به نصب کارت خط شهری، نصب کارت داخلی تلفن سانترال، نصب کارت کالرآیدی، نصب دستگاه ضبط مکالمات، نصب کارت دیزا و در نهایت دیگر کارت های ضروری دارد.

نصب نرم افزاری سانترال:

مرحله نصب نرم افزاری سانترال، پس از مرحله سخت افزاری انجام می‌شود. در مرحله نصب نرم افزاری، برنامه ریزی، همگام سازی و معرفی هر کارت در دستگاه انجام می‌شود. اجراسازی راهنمای گویا مرحله ای، نحوه تنظیم داخلی‌ها، گروه بندی داخلی سانترال، بستن صفر و دو صفر بند سانترال، تنظیم تایمر در محدود سازی زمان مکالمه تلفن سانترال، اتصال دستگاه فکس و تنظیم یک داخلی برای فکس، راه اندازی سیستم دکت و بسیاری از موارد دیگر در این مرحله انجام می گیرد.

برنامه‌ریزی کد سانترال:

در مرحله آخر نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک، اقدامات مورد نیاز جهت برنامه ریزی کد سانترال انجام می شود. این مرحله حتماً می‌بایست توسط کارشناسان نصب سانترال انجام شود. (انجام این مرحله نیاز به آشنایی با کدهای سانترال و تسلط بر آنها دارد) شناخت کدهای پیش نیاز برای فعال سازی یک قابلیت و یا حذف کد سانترال توسط تلفن مادر و یا نرم افزار، پیش‌نیاز برنامه ریزی کد سانترال است؛ ازهمین رو امکان انجام این کار –یعنی برنامه ریزی کد سانترال- توسط کاربران عادی وجود ندارد.

نصب سانترال کم ظرفیت

نصب سانترال کم ظرفیت در یک اداره و شرکت کوچک کمک بسیار بزرگی می کند تا هزینه های تماس به شکل بسیار قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. برای نصب و راه اندازی سانترال کم ظرفیت، باید از ابزار و تجهیزاتی همچون: مولتی متر، سیم چین و انبردست، دریل، فازمتر و پیچ گوشتی استفاده کنید. پس از طی کردن مراحل کلی و یکسان نصب سانترال ، دستگاه سانترال کم ظرفیت را روشن کنید. برای نصب سانترال کم ظرفیت دو روش وجود دارد:

1. توسط کامپیوتر که با استفاده از نرم افزار برنامه ریزی مخصوص انجام می گیرد.

2. توسط گوشی تلفن: از آنجا که برند پاناسونیک در سیستم ها سانترال بسیار شناخته شده و محبوب است، نصب سانترال کم ظرفیت معمولا با استفاده از گوشی های مدلKX-T7730 ,KX-T7033 ,KX-T7130 ,KX-T7030 ,KX-T73302 پاناسونیک انجام می شود.

3. تلفن سانترال کم ظرفیت را به JACK 01 متصل نمایید. با فشار دادن دکمه های program و * و # ، پسورد مورد نظرتان را وارد کرده و سپس، کدهای مربوطه را به دستگاه بدهید.

نصب سانترال پر ظرفیت

نوع دیگر سانترال که قابلیت های متعددی را برای کاربران فراهم می کند، سانترال پر ظرفیت است. این دستگاه، انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته و در مقایسه با نوع کم ظرفیت، می توان استفاده بیشتری از آن برد. اگر قصد استفاده از این مدل را در سازمان یا شرکت خود دارید، برای راه اندازی آن نیاز به کامپیوتر دارید. جهت نصب سانترال پر ظرفیت، باید اول عدد دلخواه خود را با کامپیوتر ثبت کرده و به این ترتیب، نحوه برقراری تماس داخلی و خارجی در سیستم سانترال را برنامه ریزی نمایید.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که شماره های تنظیم شده در مدل پر ظرفیت سانترال، اختصاصی بوده و فقط یک تلفن می تواند آن شماره را در اختیار داشته باشد. نکته ی دیگر این که هر سیم تلفن متصل به این دستگاه، نام مشخصی داشته و در صورت جابجایی تلفن، شماره داخلی تغییر پیدا می کند. سازگاری با محیط ip یکی از مهم ترین ویژگی های سانترال پر ظرفیت است که استفاده از آن را مقرون به صرفه تر کرده است.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: نحوه راه ‌اندازی اولیه تلفن بی سیم پاناسونیک

تعمیرات سانترال پاناسونیک

تعمیرات، نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک در این مرکز توسط کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن بهره‌مندی از دانشِ تخصصی، ابزارآلاتی مطابق با فناوری‌های روز دنیا در اختیار دارند. همین امر سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیرات سانترال پاناسونیک بتوانند تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در این سیستم را مرتفع سازند.

متخصصان این حوزه به دلیل سالها تجربۀ کار با این دستگاه، آشنایی جامعی با ساختار قطعات آن داشته و توانسته اند رویکردهای سازگار با دستگاه را جهت سرویس و تعمیر آن برگزینند. در صورت نیاز به هریک از خدمات مرکز تعمیر سانترال Panasonic و یا نیاز به حضور کارشناسان این مرکز، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب سایت این مرکز با ما تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک و رفع اختلات موجود در محصولاتِ این کمپانی نیازمند حضور متخصصانی است که ضمن بهره‌مندی از دانش تعمیرات، از تجربه و سابقۀ مورد نیاز نیز بهره‌مند باشند. کارشناسان حاضر در مرکز تعمیرات پاناسونیک، دانشِ اولیه تعمیرات را با حضور در دوره‌های تخصصی تعمیر و اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی کسب نموده‌اند و در گام بعدی، مهارت فنی آنان با آزمون‌های متعدد برگزار شده از سویِ این مرکز مورد سنجش قرار گرفته است از این‌رو به جرأت می‌توان گفت که کارشناسان حاضر در این مجموعه قادر به ارائه برترین سطح کیفی خدمات ترمیم و تعمیر محصولات پاناسونیک می‌باشند.

مرکز تعمیرات و بازیابی پاناسونیک ظرف مدت زمانی کوتاه به سبب ارائه‌ی خدمات تضمینیِ پس از فروش و انجام تعمیرات با کیفیت، توانسته است اطمینان مشتریان خود را بیش از پیش به خود جلب کند و در صدر مراکز خدمات پس از فروش در قیاس با دیگر همکاران خود قرار گیرد. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات پاناسونیک در بخش زیر معرفی گشته است.

نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک با توجه به تولیدات متنوع و گستردۀ این شرکت، اقدام به راه اندازی مجموعه‌ای جهت ارائه خدمات به کاربران و طرفداران پاناسونیک نموده است. خدمات نمایندگی پاناسونیک در دو بخش ارائه می گردد؛ بخش نخست، واحد فروش است که با بهره گیری از حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، به عرضه محصولات این شرکت به کاربران می پردازد.

بخش دوم، واحد خدمات پس از فروش است که در آن متخصصان و تعمیرکاران زبده و دوره دیده، به تعمیر و ترمیم محصولات پاناسونیک مبادرت می ورزند. خدمات ارائه شده در این مرکز محدود به محصول خاصی نیست و تمامی تولیدات این شرکت را دربرمی گیرد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.