هماناندازه که تلفن همراه یک دستگاه شخصی است، تلفن پاناسونیک موجود در محل کار یا محل زندگیتان نیز ممکن است به همین اندازه برای شما شخصی باشد. خوشبختانه یکی از امکانات موجود در تلفنهای سانترال پاناسونیک امروزی، امکان قفل شدن این دستگاههاست. این ویژگی به شما این امکان را میدهد تا در برخی موقعیتهای خاص، تلفن سانترال پاناسونیک خود را قفل نمایید و امکان استفاده از آن را به دیگران ندهید. در این مقاله برآنیم تا روش قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.
در صورت نیاز به راهنماییهای بیشتر در این باره میتوانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلفن سانترال پاناسونیک تماس بگیرید. در صورت حاد بودن اشکال پیش آمده میتوانید از سرویس تعمیر در محل تلفن سانترال پاناسونیک استفاده نمایید. اطمینان داشته باشید که همکاران ما با صبر و شکیبایی راهنمای شما بوده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهند.
دلیل قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک
شما ممکن است به هر دلیل تصمیم به قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک خود بگیرید. این دلایل در برخی مواقع ممکن است شخصی و یا غیرشخصی باشد. برای مثال ممکن است دلیل شما استفادههای بیش از اندازه دیگران از تلفن شما باشد. دلیل دیگر برای این کار میتواند تمایل شما به محدودسازی مدت زمان استفاده از تلفن سانترال باشد.
قفل کردن تلفن سانترال به ویژه در شرکتها و سازمانهای عمومی و خصوصی به منظور مدیریت هزینه مورد نیاز باشد. در هر حال دلیل شما هر چه که باشد، میتوانید با دنبال کردن مراحل درج شده در بخش بعد، این کار را انجام دهید. در صورت نیاز به راهنماییهای بیشتر در این باره میتوانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلفن سانترال پاناسونیک تماس بگیرید و اشکالات خود را رفع نمایید.
خوشبختانه قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک کار چندان پیچیدهای نیست و با فعال سازی کدهای مرتبط با این بخش به راحتی قابل انجام است. در صورت قفل شدن تلفن سانترال، کاربر تلفن دیگر به هیچ عنوان نخواهد توانست تماسی تلفنی حتی به صورت تماس داخلی سانترال برقرار کند؛ مگر آنکه رمز مورد نیاز را وارد دستگاه کند.
پیشنهاد سایت: چگونگی متصل کردن خط شهری به تلفن سانترال پاناسونیک
قفلگذاری تلفن در سانترال های کمظرفیت
یکی از قابلیتهای کاربردی تلفنهای سانترال پاناسونیک، امکان قفل کردن آنها برای جلوگیری از تماسهای غیرمجاز است. بسته به مدل سانترال، روش انجام این کار کمی متفاوت خواهد بود. در این بخش، روش قفلگذاری تلفن در سانترالهای کمظرفیت را بررسی میکنیم.
روش فعال سازی قفل تلفن در سانترال های کمظرفیت
اگر از دستگاههایی مانند KX-TES824 یا سایر مدلهای کوچکتر سانترال پاناسونیک استفاده میکنید، برای فعال کردن قفل تلفن مراحل زیر را دنبال نمایید:
- ابتدا گوشی تلفن را بردارید و دکمه SP-PHONE را فشار دهید.
- عدد 77 را وارد کرده و بلافاصله یک رمز عبور ۴ رقمی دلخواه وارد کنید.
- سپس دکمه # را فشار دهید و گوشی را سر جای خود بگذارید.
- از این لحظه، هر فردی که قصد استفاده از آن تلفن را داشته باشد، باید رمز تعیینشده را وارد کند. باید این کد را فقط افراد مجاز مانند مدیر بخش یا مسئول سیستمها در اختیار داشته باشند.
نحوه غیرفعال کردن قفل تلفن سانترال در سانترال های کم ظرفیت
اگر بعد از مدتی نیاز داشتید که رمز عبور را بردارید و تلفن را آزاد کنید، کافی است مراحل بالا را دوباره تکرار نمایید. با این تفاوت که در مرحله وارد کردن رمز، این بار باید رمز عبور را دو بار وارد کنید تا سیستم قفل را حذف کند.
چگونه تلفن سانترال را در دستگاه های پرظرفیت پاناسونیک قفل یا آزاد کنیم؟
در سیستم های سانترال پرظرفیت پاناسونیک، مانند سری TDA و TDE، این امکان فراهم شده که دسترسی به تلفنها را با یک دستور ساده محدود کنید. بر خلاف مدلهای کمظرفیت، برای قفلکردن این تلفنها نیازی به تعیین رمز عبور نیست و مراحل انجام کار بسیار سریع انجام میشود.
مراحل قفل کردن تلفن در سانترال های پرظرفیت
برای قفل کردن تلفن در این مدلها، کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:
- ابتدا گوشی را بردارید و کلید SP-PHONE را فشار دهید.
- سپس دکمه * (ستاره) و بعد عدد 771 را وارد کنید.
- در پایان، گوشی تلفن را سر جای خود بگذارید.
- پس از انجام این مراحل، تلفن قفل میشود و امکان شمارهگیری یا تماس از آن وجود نخواهد داشت، مگر اینکه قفل آن برداشته شود.
روش غیرفعال سازی قفل تلفن در سانترال پرظرفیت
برای باز کردن قفل تلفن، مراحل زیر را اجرا کنید:
- مجدد گوشی تلفن را بردارید و دکمه SP-PHONE را بزنید.
- کلید * را فشار داده و سپس عدد 770 را وارد کنید.
- حالا باید رمز عبور مدیریتی که در هنگام برنامهریزی سانترال تعریف شده است را وارد نمایید.
- در نهایت گوشی را بگذارید تا فرایند تکمیل شود.
- به این ترتیب، تلفن قفلشده به حالت عادی باز میگردد و قابل استفاده خواهد بود.
نمایندگی تلفن سانترال پاناسونیک
نمایندگی تلفن سانترال پاناسونیک ارائهدهنده تخصصیترین سرویسهای مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، نصب و راهاندازی دستگاه های سانترال پاناسونیک به متقاضیان محترم است. متقاضیان سرویسهای مذکور می توانند با حضور در نمایندگی پاناسونیک در کرج و مراجعه به پارت مربوطه، تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند.
کلیه سرویس های ارائه شده در نمایندگی تلفن سانترال پاناسونیک، به دلیل اطمینان از سطح کیفی خدمات انجام شده، دارای گارانتی و ضمانت است. حضور «کارشناسان متخصص» و «امکانات پیشرفته» در این مرکز سبب گشته تا سرویس های مرتبط با این دستگاه در بالاترین سطح کیفی به متقاضیان ارائه گردد و این مجموعه، در طول سالهای اخیر، بدل به انتخاب نخست تمامی کاربران گردد.