اشتراک گذاری

چطور مشکل آنتن ندادن تلویزیون را برطرف کنیم؟

چه در مدل های بسیار قدیمی تلویزیون و چه در مدل های جدید و پیشرفته این دستگاه ها، همیشه این سوال که چرا تلویزیون آنتن ندارد کاربران را درگیر کرده است. مشکلات سیگنال دهی که موجب آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک می شود واقعا دردسرساز است و از این رو همیشه کاربرانی هستند که به دنبال روشی برای رفع مشکل آنتن نداشتن تلویزیون باشند.

با این که در تلویزیون های جدیدتر قدرت آنتن ها نیز افزایش یافته و آنتن های قوی و با کیفیتی تولید و عرضه شده اند، اما هنوز هم اختلالاتی در زمینه آنتن دهی تلویزیون ها وجود دارد. مشکلات آنتن دهی تلویزیون را می توان به عوامل مختلفی مرتبط دانست. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک و روش های رفع این مشکل بپردازیم.

آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک

تعمیر تلویزیون پاناسونیک با گارانتی معتبر ، شماره تماس 24 ساعته : 1662

دلایل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک

عوامل مختلفی می توانند در آنتن دهی تلویزیون اختلال ایجاد کنند. اگر از تلویزیون های قدیمی استفاده می کنید، مواردی مانند استفاده از کابل آنتن نامناسب، استفاده از آنتن های ضعیف و نوع تلویزیون می تواند در سیگنال دهی دستگاه اختلال ایجاد کند. علاوه بر این حتی بهترین آنتن ها نیز در معرض بادهای شدید به هم می ریزند و تنظیمات شان به هم می خورد. در نتیجه باید حتما آنتن را در مکانی مناسب قرار داد و جهات آن را به درستی تنظیم کرد. استفاده از یک کابل آنتن فرسوده و پوسیده می تواند در سیگنال دهی اختلال ایجاد کند و دلیل آنتن نداشتن تلویزیون باشد.

مورد مهم دیگر، محکم نبودن پایه تلویزیون است که در صورت شل بودن آن آنتن تکان می خورد و تنظیماتش به هم می ریزد. دلیل دیگر آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک و سایر برندها، جمع شدن گرد و غبار و رطوبت در برد الکترونیکی آنتن و کاهش کیفیت آن است. این مورد خصوصا در آنتن های ضعیف دیده می شود. مسدود بودن مسیر آنتن یا قرار داشتن موانع در مسیر قرارگیری آن، قرار داشتن آنتن در جایی که اساسا سیگنال دهی در آنجا ضعیف است و دور بودن بیش از حد آنتن و تلویزیون از برج فرستنده، همگی می توانند موجب بروز اختلال در آنتن دهی تلویزیون شوند.

ترفندهای رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون پاناسونیک

ترفندهای رفع مشکل آنتن دهی تلویزیون پاناسونیک

1. تغییر ارتفاع آنتن

در بسیاری از مواقع، محل قرارگیری آنتن مشکل ساز است. خصوصا اگر از آنتن های هوایی استفاده کنید، این که آنتن در چه ارتفاعی قرار گرفته است اهمیت بسیار زیادی دارد. آنتن های هوایی در مواردی که در ارتفاع بالاتری قرار می گیرند، به دلیل نزدیک شدن به برج فرستنده، عملکرد بهتری دارند و سیگنال دهی آنها بهتر است. در نتیجه در صورت امکان برای رفع مشکل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک بهتر است تا جای ممکن ارتفاع آنتن را تغییر داده و آن را در جای بالاتری نصب کنید.

2. تغییر دادن جهت آنتن

ممکن است جهت قرار گیری آنتن مناسب نباشد یا به درستی تنظیم نشده باشد. خصوصا در مواردی ممکن است به دلیل جریان باد، جهت آنتن هم تغییر کرده باشد. در نتیجه برای رفع مشکل آنتن ندادن آنتن تلویزیون بهتر است یک بار جهت قرار گیری آنتن را تغییر داده و سایر جهات را نیز امتحان کنید. با امتحان کردن جهت های دیگر، آنتن را در بهترین حالت تنظیم کنید.

3. استفاده از آنتن های جهت دار

شاید تنظیم کردن آنتن در جهتی درست، کمی دشوار و دردسرساز باشد. برای رفع مشکل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک یکی از ترفندهای کاربردی استفاده از آنتن های جهت دار است. این آنتن ها به صورت خودکار می توانند بهترین جهت ها را پیدا کنند. در نتیجه در پیدا کردن ایستگاه ها و برج های فرستنده مشکلی ندارند و بهتر آنها را پیدا می کنند.

4. نصب آنتن تلویزیون در محلی مناسب

اگر آنتن در جای مناسبی نصب نشده باشد، خصوصا اگر موانعی در مسیر آن قرار داشته باشند، احتمالا با مشکل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک مواجه می شوید. در نتیجه سعی کنید با امتحان کردن مکان های مختلف، بهترین مکان و جهت را برای سیگنال دهی بهتر تلویزیون پیدا کنید.

5. استفاده از تقویت کننده های سیگنال

اگر با مشکل آنتن نداشتن تلویزیون یا آنتن دهی ضعیف تلویزیون مواجه هستید، یکی از راه حل های پیشنهادی استفاده از تقویت کننده های سیگنال است. بهترین نوع تقویت کننده ها آنهایی هستند که قدرت شان حدود 14 دسی بل است. با استفاده از این تقویت کننده ها می توان قدرت سیگنال دهی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

6. تعویض کابل آنتن

اگر از کابل های قدیمی و معیوب استفاده می کنید یا کابل مورد استفاده کهنه و فرسوده است، بهتر است با خرید یک کابل جدید و با کیفیت، مشکل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک را برطرف کنید. عدم استفاده از کابل های استاندارد یکی از اصلی ترین دلایل سیگنال دهی ضعیف تلویزیون هاست. نکته دیگر اندازه سیم آنتن است. اگر سیم آنتن بیش از حد بلند باشد ( بلندتر از 15 متر ) معمولا میزان سیگنال دریافتی افت پیدا می کند.

برای رفع مشکل قفل شدن تلویزیون پاناسونیک این مطلب را بخوانید.

7. تنظیم ورودی آنتن

در برخی مواقع مشکل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک به آنتن ربط ندارد و ورودی های تلویزیون به درستی تنظیم نشده اند. در نتیجه آنتن دهی با مشکل مواجه می شود. برای مثال اگر از یک گیرنده دیجیتال استفاده می کنید، ممکن است اشتباها تلویزیون روی گیرنده ماهواره تنظیم شده باشد و به همین دلیل نیز تلویزیون آنتن نداشته باشد.

8. استفاده از یک آنتن باکیفیت

استفاده از آنتن های بی کیفیت و نامناسب به خودی خود در بیشتر مواقع دلیل آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک است. خصوصا اگر برد الکترونیکی آنتن ضعیف باشد، کیفیت دریافت سیگنال نیز کم می شود. پایه آنتن بی کیفیت نیز بی تاثیر نیست و در صورت شل بودن اتصالات پایه آنتن، تنظیمات آن به هم می ریزد. در نتیجه حتما برای رفع مشکل آنتن نداشتن تلویزیون سعی کنید از یک آنتن با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

9. تعمیر تیونر تلویزیون

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات آنتن ندادن تلویزیون پاناسونیک به خود آنتن مربوط نیست و مشکلات سخت افزاری تلویزیون دلیل عدم آنتن دهی است. یکی از این موارد، خرابی تیونر است که موجب آنتن دهی ضعیف یا قطع شدن کامل شبکه ها در تلویزیون می شود. این حالت در تلویزیون های مجهز به گیرنده های داخلی دیجیتالی مشاهده می شود و با خرابی آن در دریافت سیگنال ها اختلال ایجاد می شود. در نتیجه باید با تعمیر تیونر تلویزیون مورد نظر مشکل آنتن دهی را برطرف کرد.