اشتراک گذاری

تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک

در این مقاله شما را با نحوه تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک آشنا می کنیم. اگرچه امروزه ال سی دی ها و ال ای دی ها جای تلویزیون های قدیمی را گرفته اند، اما تعمیر تلویزیون لامپی پاناسونیک همچنان نیاز به مهارت و تجربه ویژه دارد. تلویزیون های لامپی یا CRT ساختار متفاوتی داشتند. به عنوان مثال در این تلویزیون ها قطعه ای به نام لامپ تصویر وجود داشت که امروزه جای خود را به بک لایت داده است.

تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک یا هر برند دیگری باید با توجه به ساختار این مدل و مشکلات آن انجام شود. همکاران ما در نمایندگی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران، تعمیرات تلویزیون های قدیمی را به شکل تخصصی و با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص انجام می دهند. تکنسین هایی این تلویزیون ها را عیب یابی و ترمیم می کنند که سال ها در این حوزه تجربه داشته و قادر به برطرف کردن انواع مشکلات و ایرادات این مدل می باشند.

تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک

خدمات تخصصی نمایندگی پاناسونیک: تعمیر لامپ تصویر تلویزیون

هزینه تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک

هزینه تعمیر تلویزیون لامپی پاناسونیک در مجموع پایین تر از قیمت تعمیرات LCD و LED است. با این حال تا زمانی که دستگاه به طور کامل عیب یابی نشود، نمی توان در مورد هزینه های تعمیرات آن اظهار نظر دقیقی کرد. بسته به این که کدام قطعات تلویزیون و هریک به چه میزان آسیب دیده اند، قیمت تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک متفاوت است. معمولا اگر لامپ تصویر نیاز با تعویض داشته باشد، باید مبلغ بالایی بابت خرید لامپ تصویر جدید و جایگزین کردن آن پرداخت کنید. ترمیم و حتی تعویض قطعات دیگر، به مراتب کم هزینه تر بوده و لازم نیست نگران این مسئله باشید.

عیب یابی تلویزیون CRT پاناسونیک  

1. روشن نشدن تلویزیون های قدیمی

تقریبا می توان گفت که بیشترین آمار تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک، مربوط به روشن نشدن این دستگاه است. یک تلویزیون قدیمی یا لامپی، ممکن است به دلیل خرابی پاور تلویزیون یا از کار افتادن هوریزنتال روشن نشود. همچنین خرابی بخش سیستم کنترل هم می تواند در این شرایط مشکل ساز باشد. تیم تعمیرات تلویزیون Panasonic برای رفع این مشکل، قطعات ذکر شده را ترمیم کرده و در صورت نیاز، آنها را تعویض می کنند. به این ترتیب تعمیر پاور تلویزیون قدیمی در اولویت قرار دارد، چرا که معمولاً این قطعه زودتر دچار خرابی می شود.

2. دیر روشن شدن تلویزیون CRT

تلویزیون های قدیمی پس از گذشت مدتی، با تاخیر روشن می شوند. یعنی وقتی کلید پاور را می زنید، باید چند ثانیه منتظر بمانید تا تلویزیون به طور کامل روشن شود. معمولا این مشکل تا جایی ادامه پیدا می کند که به مرور، تلویزیون بعد از روشن شدن خاموش می شود و کار به جایی می رسد که دستگاه به طور کلی روشن نمی شود. تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک با این مشکل، باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود. تعمیرکار قطعه یا قطعات آسیب دیده را شناسایی کرده و آنها را ترمیم یا تعویض می کند تا مشکل برطرف شود.

علت قاطی شدن رنگ در تلویزیون های لامپی

مشکل دیگری که تکنسین های تعمیر تلویزیون قدیمی پاناسونیک برای برطرف کردن آن تلاش می کنند، قاطی شدن رنگهاست. این ویژگی تمام تلویزیون های لامپی است که وقتی آهنربا جلوی نمایشگر آنها گرفته می شود یا پس از مدتی جابجا می شوند یا ضربه می خورند، صفحه شطرنجی شده و رنگ ها به هم می ریزند. حتی در برخی مدل ها یک رنگین کمان به وجود می آید یا یک یا چند لکه رنگی یا سبز یا نورانی بر صفحه مانیتور ظاهر می شوند.

تلویزیون ها و مانیتورهای CRT، دارای یک صفحه در بخش پشتی و داخلی شان هستند که میدان مغناطیسی قبلا ایجاد شده را به شکل اتوماتیک خنثی می کنند. به این ترتیب رنگ ها به درستی ردیف شده و به نمایش در می آیند. با نزدیک شدن آهنربا، این میدان مغناطیسی بهم می ریزد و رنگ ها باهم قاطی می شوند. بسیاری از کاربران تصویر می کنند که در این شرایط باید تلویزیون را به طور کلی تعویض کنند. اما می توان با تعمیر تلویزیون لامپی پاناسونیک، البته توسط تعمیرکاران باتجربه، مشکل را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

یازده + هفت =