با ذوق، نگرانی، بلاتکیفی یا دلتنگی تلفن را برمی دارید و شماره می گیرید، اما تماس برقرار نمی شود. بعد از چندین بار دیگر امتحان کردن، احتمال زیاد یا سراغ یک تلفن دیگر می روید یا «عبارت دلایل و راه حل مشکل عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک » را سرچ می کنید. بعد به اینجا میرسید و می بینید ما درمورد مشکل تماس نگرفتن تلفن صحبت کرده ایم.
دلایل مشکل عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک
دلایل عمده مشکلات عدم دریافت و برقراری تماس در تلفن های پاناسونیک، با توجه به بررسی کارشناسان تعمیر تلفن پاناسونیک مربوط به اختلالات مربوط به خط یا مشغول بودن همزمان «هندست ها» یا گوشی های بی سیم است. این مشکلات اغلب در محیط های اداری رخ می دهند.
دراستفاده های شخصی نهایتا دو خط و یک هندست وجود خواهد داشت، با این حال این مطلب به کاربرانی که تلفن شان در خانه نیز به مشکل خورده کمک خواهد کرد.
اتصالات را بررسی کنید
بدیهی ترین حوادثی که می توانند باعث عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک شوند، شل شدن یا خارج شدن آداپتور دستگاه اصلی یا خطوط متصل به آن هستند. بنابراین اگر هنوز خودتان این کار را نکرده اید، ابتدا از اتصال پایدار سوکت برق و خط تلفن اطمینان حاصل کنید.
آیا یک دستگاه بی سیم دیگر مشغول نیست؟
اگر دستگاه شما هندست های متعدد دارد و روی صفحه نمایش دستگاه اصلی تلفن عبارت Line in use یا خط در حال استفاده است به نمایش درآمده، به این معنی است که فرد دیگری در حال استفاده از یکی از هندست ها است. در این شرایط عدم برقراری ارتباط با تلفن پاناسونیک طبیعی است و باید منتظر آزاد شدن خط بمانید.
دستگاه نویز گیر را بررسی کنید
اگر یک دستگاه نویز گیر بین سیم خط تلفن و پریز وجود دارد، آن را جدا کنید و تلفن را بدون واسطه به محل اتصال دو شاخه خط متصل کنید. در صورتی که این کار باعث رفع مشکل عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک می شود، دستگاه نویز گیر شما ایراد دارد.
در ادارات یا مکان هایی که نیاز به برقراری تماس و اتصال به اینترنت به صورت همزمان وجود دارد، باید خیلی سریع برای تهیه یک نویز گیر جدید اقدام کنید.
گاهی ایراد عدم برقراری تماس به دلیل قفل شدن صفحه dial up تلفن پاناسونیک است. پس این مورد را نیز بررسی کنید.
عدم دریافت و برقراری تماس به دلیل مشکل خط
اگر علی رغم استفاده از همه راه حل های مطرح شده، هنوز هم مشکل عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک تان حل نشده، بیشترین احتمال وجود دارد که مشکل از خط باشد. برای بررسی صحت این فرض می توانید از یک دوست یا همسایه بخواهید تا تلفن خود را چند دقیقه ای به خط آن ها متصل کنید.
اگر تلفن بعد از اتصال به خط دیگر مشکلی نداشت، مشخص می شود که مشکل از خط است و باید با مخابرات تماس بگیرید تا فردی را بررسی و رفع مساله بفرستند. در شرایطی که با اتصال به یک خط سالم هم تلفن با مشکل مواجه بود مراحل زیر را دنبال کنید:
- اگر تاریخ گارانتی دستگاه شما هنوز به پایان نرسیده، می توانید آن را تحویل دهید و یک دستگاه سالم بگیرید.
- اگر تاریخ گارانتی به اتمام رسیده، می توانید با مراجعه یا تماس گرفتن با متخصصان این حوزه مانند مرکز سخت افزار ایران قابل تعمیر بودن و هزینه های احتمالی تعمیر دستگاه را متوجه شوید.
نتیجه گیری دلایل عدم برقراری تماس با تلفن پاناسونیک
دلایل مختلفی ممکن است باعث عدم برقراری تماس با استفاده از تلفن پاناسونیک شوند که آن ها را در دو دسته دلایل مربوط به هندست (گوشی) و علل مربوط به خط قرار دادیم. بررسی های اولیه ای که می توانید انجام دهید از جمله بررسی استحکام اتصالات و جعبه نویز گیر را ذکر کردیم.
در نهایت تاکید می کنیم در صورتی که مشکل از تلفن بود، به هیچ وجه اقدام به باز کردن تلفن نکنید و از متخصصان این حوزه کمک بخواهید. به اشتراک گذاری نظرات و تجربیاتتان ممکن است برای دیگر هم وطن هایی که به این صفحه مراجعه می کنند کمک کننده باشد.