اشتراک گذاری

چرا تلفن پاناسونیک شماره نمی اندازد؟

شماره ننداختن تلفن پاناسونیک، دلایل و راهکارهای مشخصی دارد که در ادامه این مقاله آنها را معرفی می کنیم. این مشکل بعضا در تلفن هایی ایجاد می شود که با کالرآیدی هم مجهز هستند؛ با این حال شماره فرد تماس گیرنده را نمایش نمی دهند. عوامل مختلفی باعث عدم نمایش شماره در تلفن پاناسونیک می شوند و خوشبختانه راهکارهایی هم برای حل این مشکل وجود دارد. 

در ادامه هم دلایل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک را بررسی می کنیم و هم روش هایی را برای از بین بردن این مشکل معرفی می کنیم. برای دریافت خدمات تخصصی تر با تیم تعمیر تلفن در نمایندگی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

چرا تلفن پاناسونیک شماره نمی اندازد؟

دلایل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک

اگر گوشی تلفن پاناسونیک شما مجهز به کالرآیدی است اما شماره ها نمایش داده نمی شوند، احتمالا این قابلیت از کار افتاده و یا در مراکز سانترال، غیرفعال شده است. همچنین ممکن است خط تلفن مورد استفاده شما از کالرآیدی پشتیبانی نکند. دلایل اصلی شماره ننداختن تلفن Panasonic  همین موارد هستند. در مراکز سانترال، گاهی به دلیل انجام برخی تنظیمات، کالرآیدی از کار می افتد و مانع از نمایش شماره ها توسط گوشی تلفن می شوند.

راهکارهای رفع مشکل شماره ننداختن تلفن Panasonic

تنظیم دوباره کالر آیدی

در صورت شماره ننداختن تلفن پاناسونیک، بد نیست که کالرآیدی را مجددا تنظیم کنید.

  • برای این کار، دکمه Menu را بر روی گوشی بزنید و پس از فشار دادن کلید  #، کد 162 را وارد کنید.
  • حالا کالرآیدی را فعال کرده و در انتها گزینه Save را انتخاب کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

مراجعه به مخابرات

گاهی باید برای حل مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک، به مخابرات مراجعه کنید. این کار زمانی ضرورت  دارد که مطمئن شوید ایراد از گوشی و کالرآیدی نبوده و مسئله مربوط به خط تلفن مورد استفاده شماست. اگر خط تلفن از قابلیت کالرآیدی پشتیبانی نکند، شماره ای در گوشی به نمایش در نمی آید. جهت کسب اطمینان از این مورد، یک دستگاه تلفن دیگر را بر روی خط تلفن خود امتحان کنید. در صورتی که باز هم با مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک برخورد کردید، ایراد از خط تلفن و یا اداره مخابرات محل زندگی شماست و گوشی تان مشکلی ندارد.

حل مشکل شماره ننداختن سانترال پاناسونیک

هنگام شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در مدل های سانترال، باید کالرآیدی را در گوشی فعال کنید. اما این کار نیاز به تنظیم کارت توسط تکنسین های نصب سانترال دارد. به هم خوردن تنظیمات FSK و DTMF خطوط، دلیل اصلی شماره ننداختن تلفن سانترال است. شما باید با ورود به تنظیمات دستگاه سانترال، وضعیت خطوط را از FSK به DTMF و یا برعکس تغییر دهید.

تنظیمات FSK و DTMF در سانترال کم ظرفیت

  • در این سانترال‌ ها باید با استفاده از یک تلفن هایبرید مدیریتی وارد تنظیمات دستگاه شده و کد 910 را تغییر دهید.
  • بعد از اتصال تلفن به سانترال از طریق جک 01 ، دکمه Program را فشار داده و کلید * و سپس # را بزنید.
  • در گام بعدی، پسورد دستگاه که به صورت پیش فرض ۱۲۳۴ است را وارد کنید.
  • در ادامه کد ۹۱۰ را وارد کرده و حالت فعلی را عوض کنید ( FSK به DTMF و یا برعکس ).
  • در نهایت با استفاده از دکمه Store تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

این مقاله خواندنی را از دست ندهید : دلیل شارژ نشدن تلفن بی سیم چیست؟

تنظیمات FSK و DTMF سانترال پرظرفیت

  • برای رفع مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در سانترال های پرظرفیت، اول سانترال را به یک کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از نرم افزار UPCMC تنظیمات مربوط به غیر فعال شدن کالر آیدی را انجام دهید.
  • سپس در نرم افزار مذکور، وارد قسمت Slot Propertis شده و وضعیت خطوط را به یکی از حالت‌های FSK و یا DTMF تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

19 − 6 =