اشتراک گذاری

چرا تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

دلیل تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک در حالیکه صدا دارد چیست؟ یکی از مشکلات رایج تلویزیون پاناسونیک که موجب غافلگیر شدن کاربران این دستگاه می شود، این است که وقتی تلویزیون را روشن می کنند، می بینند که تلویزیون فقط صدا دارد و هیچ تصویری بر روی صفحه نمایش آن نمایش داده نمی شود. اگر شما هم با مشکل تصویر نداشتن این دستگاه در حالیکه صدا دارد مواجه شده اید، لازم است بدانید که یا بک لایت تلویزیون شما به مشکل خورده است یا پنل آن؛ اما بک لایت و پنل چه نقشی در تلویزیون دارند و چه عواملی موجب خراب شدن آن ها می شود؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا پاسخ این سوال را بگیرید.

تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک

دلایل تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک

1. خرابی بک لایت تلویزیون

همانطور که از نام بک لایت پیداست، این قطعه وظیفه تامین نور پس زمینه در تلویزیون را برعهده دارد؛ چراکه تصاویر برای اینکه بتوانند در تلویزیون نمایش داده شوند به یک نور پس زمینه نیاز دارند که توسط بک لایت این دستگاه تامین می شود. اگر بخواهیم کمی دقیق تر درمورد بک لایت تلویزیون توضیح بدهیم باید بگوییم که در تلویزیون های ال سی دی از لامپ های فلورسنت برای تامین نور پس زمینه استفاده می شود؛ در حالیکه در تلویزیون های ال ای دی از لامپ های ال ای دی برای تامین نور پس زمینه استفاده می شود. در هر دوی این تلویزیون ها صفحه ای نگهدارنده لامپ های فلورسنت و ال ای دی است که به این صفحه نگهدارنده لامپ ها، بک لایت گفته می شود. با این وجود بروز مشکل در بک لایت تلویزیون دلیل اصلی تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک است.

دلایل خراب شدن بک لایت تلویزیون

حالا که با نقش بک لایت در تلویزیون آشنا شدید، بد نیست بدانید که بک لایت تلویزیون پاناسونیک چرا و به چه دلیلی خراب می شود؟ در کل خراب شدن یا سوختن بک لایت تلویزیون سه دلیل اصلی دارد که شامل: استفاده از قطعاتی باکیفیت متوسط در تلویزیون‌ های میان ‌رده و اقتصادی پاناسونیک، جدا شدن لامپ ‌های بک لایت از شاسی دستگاه و استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت در تنظیمات تلویزیون می باشند. هدف کمپانی های تولید کننده تلویزیون از طراحی و تولید تلویزیون های میان رده و اقتصادی این است که آن دسته از کاربرانی که بودجه زیادی برای خریدن تلویزیون های بالا رده و گران قیمت ندارند نیز بتوانند تلویزیون بخرند.

منتهی تولید کنندگان تلویزیون برای تولید تلویزیون هایی ارزان قیمت که قیمت آن ها برای کاربر مقرون به صرفه باشند، مجبورند که از قطعات ارزان قیمت در ساخت تلویزیون استفاده کنند؛ که یکی  از این قطعات بک لایت است. همین مسئله موجب می شود که بک لایت تلویزیون های اقتصادی عمر کوتاهی داشته باشند. علاوه بر این گاهی اوقات وارد شدن ضربه به تلویزیون موجب می شود که لامپ های بک لایت از شاسی دستگاه جدا شوند و همین مسئله موجب تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک یا کم نور شدن تصویر آن شود. و اما عامل دیگری که در خرابی بک لایت تلویزیون دست دارد، زیاد کردن بیش از اندازه نور بک لایت تلویزیون در تنظیمات آن و روشن گذاشتن تلویزیون چندین ساعت به صورت پیاپی است که موجب می شود لامپ های بک لایت بیش از حد داغ شده و بسوزند.

3. خرابی پنل تلویزیون

علاوه بر خراب شدن بک لایت تلویزیون، خرابی پنل تلویزیون نیز در تصویر نداشتن تلویزیون پاناسونیک دست دارد. پنل همان نمایشگر تلویزیون است که 70 درصد از ارزش تلویزیون را دربردارد. با این وجود بدیهی است که درصورت خراب شدن پنل تلویزیون هیچ تصویری بر روی آن نمایش داده نشود و شما تنها صدای تلویزیون را بشنوید.

دلایل خراب شدن پنل تلویزیون

دو عامل در خراب شدن پنل تلویزیون پاناسونیک نقش دارند که شامل: وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون و آبخوردگی آن می باشند. منظور از آبخوردگی پنل تلویزیون ریختن مقدار زیادی آب روی تلویزیون نیست! چراکه حتی نفوذ کوچکترین میزان رطوبت به پنل تلویزیون، می تواند قاتل جان آن باشد؛ که اکثر اوقات هنگام تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون این مشکل رخ می دهد. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که به جای اسپری کردن مستقیم مایع تمیز کننده بر روی نمایشگر تلویزیون، مایع تمیز کننده را بر روی دستمالی تمیز، خشک و بدون پرز اسپری کرده و با آن صفحه نمایش تلویزیون را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

چهار × چهار =