اشتراک گذاری

عملکرد فکس پاناسونیک چگونه است

در این مقاله برآنیم تا شما را با عملکرد فکس پاناسونیک، انواع آن و برخی دیگر از ویژگی های این دستگاه آشنا سازیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از دستگاه های فکس پاناسونیک را دارید و یا برای اولین بار می خواهید از این دستگاه استفاده نمایید مطالعه این مقاله خالی از لطف نخواهد بود. همانگونه که می دانید دستگاه فکس که در زبان فارسی با نام «دورنگار» از آن یاد می شود به دستگاهی اطلاق می شود که برای کاربر امکان ارسال و دریافت نامه های اداری را با استفاده از خطوط تلفن مهیا می سازد.

عملکرد فکس پاناسونیک همچون نمونه های دیگر آن، بدین صورت است که کاغذ در دستگاه وارد شده و اسکن می شود و سپس از طریق تلفن ارسال می شود. دستگاه فکس برای اینکه بتواند نامه و سند مورد نظر را ارسال کند، فایل دریافت شده را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند. این کار توسط فکس مبدأ اتفاق می افتد. پس از تبدیل داده به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن و ارسال آن به فکس دیگر، فکس مقصد سیگنال های دریافتی را به نوشته تبدیل می کند و نوشته ها بر روی کاغذ چاپ می شوند.

عملکرد فکس پاناسونیک چگونه است

آشنایی با عملکرد فکس پاناسونیک

عملکرد فکس پاناسونیک همچون سایر دستگاه های مشابه، شامل دو مرحله ارسال و دریافت است. منظور از مرحله ارسال، ارسال نامه و سند توسط فکس مبدا و منظور از مرحله دریافت، دریافت سند توسط دستگاه فکس مقصد است. برای اینکه با عملکرد فکس پاناسونیک بهتر آشنا شوید باید با این دو مرحله و شیوه ارسال و دریافت سند بیشتر آشنا شوید. بنابراین در بخش های زیر به این دو مرحله خواهیم پرداخت.

اقدامات مورد نیاز جهت دریافت فکس:

  • ابتدا مطمئن شوید که دستگاه فکس به برق و همچنین تلفن متصل می باشد.
  • دستگاه فکس را روشن کنید.
  • فکس را در حالت اتوماتیک یا Fax قرار دهید.
  • مطمئن شوید که فکس کاغذ و جوهر کافی دارد.
  • منتظر صدای دریافت فکس می شویم و گوشی را برنمی داریم.
  • فکس به صورت خودکار صفحات دریافتی را چاپ می کند.

اقدامات مورد نیاز جهت ارسال فکس:

  • ابتدا مطمئن شوید که دستگاه فکس به برق و همچنین تلفن متصل می باشد.
  • دستگاه فکس را روشن کنید.
  • شماره مورد نظر جهت ارسال فکس را شماره گیری نمایید.
  • صفحاتی را که قصد ارسال آنها را دارید به ترتیب ترجیح دریافت در قسمت بالای دستگاه فکس قرار دهید. ( حتما به علامت جهت قرار گرفتن کاغذ توجه فرمایید ) معمولا جهت نوشته شده رو با بالا است.
  • کلید FAX یا Send را بفشارید.

بهینه کردن عملکرد فکس پاناسونیک

بهینه کردن عملکرد فکس پاناسونیک زمانبر نیست و با اندک تغییراتی در تنظیم این دستگاه میسر می گردد. فعال کردن گزینه بهینه‌ساز فکس سبب می گردد تا سند ارسالی کیفیت بهتری داشته باشد و خواناتر باشد. اگر هنگام ارسال فکس، گزینه بهینه شده برای فکس فعال باشد، اسناد ارسالی شما با استفاده از سرورهای پردازش عکس، برای ارسال بهینه می شوند. این امر منجر به بهبود قابل توجه کیفیت فکس و همچنین کاهش زمان ارسال میگردد. برای فعال کردن قابلیت بهینه شده برای فکس، مراحل زیر را انجام دهید:

بهینه سازی عملکرد فکس پاناسونیک در اندروید

  • اپلیکیشن IR را روی گوشی اندرویدی خود باز نمائید.
  • به قسمت ارسال فکس رفته و روی آیکون تنظیمات در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.
  • حال گزینه بهینه شده برای فکس را به حالت انتخاب شده در آورده و روزی ذخیره ضربه بزنید.

بهینه سازی عملکرد فکس پاناسونیک در وب

  • وارد حساب کاربری خود در سایت IR شوید.
  • به قسمت ارسال فکس رفته و روی آیکون تنظیمات در سمت چپ دکمه ارسال کلیک کنید.
  • حال گزینه بهینه شده برای فکس را به حالت انتخاب شده در آورده و روزی ذخیره کلیک کنید

بهینه سازی عملکرد فکس پاناسونیک در iOS

  • اپلیکیشن IR را روی گوشی iPhone و یا تبلت iPad خود باز نمائید.
  • به قسمت ارسال فکس رفته و روی آیکون تنظیمات در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید.
  • حال گزینه بهینه شده برای فکس را به حالت انتخاب شده در آورده و روزی ذخیره ضربه بزنید.

انواع دستگاه های فکس

فکس های ارائه شده از سوی کمپانی پاناسونیک دارای سه مدل لیزری، کاربنی و حرارتی هستند. در ادامه آشنایی با عملکرد فکس پاناسونیک لازم است تا با انواع این دستگاه و عملکرد هر یک از آنها آشنا شویم. در یک شرکت کوچک که تعداد نامه های اداری ارسالی و دریافتی کم است استفاده از فکسهای حرارتی که دارای سرعت کم است مناسب تر بنظر می رسد. در شرکتی که تعداد فکس ها زیاد نیست و تنها یک نفر (مثلاً منشی) از فکس استفاده می کند، فکس کاربنی که سرعتی متوسط دارد نیاز شرکت را مرتفع می سازد. در شرکت های بزرگ که چندین نفر از دستگاه فکس استفاده می کنند بهتر است از نوع لیزری استفاده شود که سرعت بالایی دارد.

فکس حرارتی

فکس های حرارتی با استفاده از سنسور حرارتی مبادرت به چاپ فکس مورد نظر روی کاغذ حرارتی مخصوص خود میکند. این عمل تا حدود زیادی شبیه عملکرد دستگاههای کارت خوان و خود پردازها خواهد بود. ویژگی اصلی این فکسها کاغذ مخصوص آنها و مکانیزم حرارتی چاپ روی کاغذ ها است.

فکس های کاربنی

اساس کار با فاکسهای حرارتی یکی است فقط فرقی که وجود دارد این است که دیگر از کاغذ حرارتی خبری نیست  و فکس های دریافتی بر روی کاغذ A4 معمولی چاپ می شود. کالای مصرفی در این مدل ها کاربن مخصوص است. این کاربن دقیقا کار کاغذ حرارتی را انجام داده بر روی عناصر گرمایی عبور کرده و کار چاپ بر روی کاغذ را انجام می دهد. نوع کاربن مصرفی در هر برند و مدل متفاوت میباشد. در ارتباط با عملکرد فکس پاناسونیک از نوع حرارتی توجه داشته باشید که حتما فکسی را تهیه نمایید که کاربن آن برای سالیان متمادی در بازار وجود داشته باشد زیرا تا زمانی که شما دستگاه خود را دارید احتیاج به این کاربنها برای دریافت فاکس دارید. سرعت و کیفت نسبت به فاکسهای حرارتی کیفت بالاتری دارد.

دستگاه فکس لیزری

مدل های فکس لیزری پاناسونیک در مدل های دو کاره، سه کاره و چهار کاره به بازار عرضه می‌شود. یکی از مهمترین قابلیت های این دستگاه ها اتصال به شبکه کامپیوتر و خروجی پورت LAN و USB می باشد. با توجه به خوب بودن عملکرد فکس پاناسونیک از نوع بی سیم احتمالا این دستگاه بتواند تمام نیاز های شما را پوشش دهد. این دستگاه دارای جعبه خشاب بابت نگهداری کاغذ می باشند و همچنین در نبود کاغذ دارای حافظه هستند.

واحد تعمیر فکس پاناسونیک

بروز ایراد و عیب در سیستم فکس، در واقع سبب بروز اختلال در ارائه خدماتی می‌گردد که در آن‌ها نیاز به دستگاه فکس است؛ بروز اشکالات در فکس‌های پاناسونیک گاه سبب می‌گردد تا کاربر قادر به برقراری ارتباط نشود که این امر در دنیای مبتنی بر ارتباطات امروزی، مشکلی اساسی و جدی به حساب می‌آید. از همین‌روست که سرعت و کیفیت در تعمیرات فکس پاناسونیک بسیار مهم و ضروری تلقی می‌گردد. تخصص و سرعت عمل کارشناسان تعمیر، سبب آماده سازی و تحویل دستگاه در زمان مقرر می‌گردد و این امکان را برای کاربر فراهم می‌سازد تا بی‌هیچ فوت وقتی، به ارسال و یا دریافت اسناد بپردازد.

عیب‌یابی تخصصی و آنالیز همه جانبه قطعات اصلی و جانبی فکس های پاناسونیک، تهیه گزارش فنی از اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها، انجام تعمیرات و سرویس های جامع پاناسونیک، تعویض قطعات معیوب و از کارافتاده دستگاه با قطعات اصلی و اورجینال از جمله خدماتی است که می‌توان با حضور در مرکز تعمیر فکس پاناسونیک در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیت از آن‌ها بهره‌مند گشت.

نمایندگی پاناسونیک و واحدهای تعمیرات پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک با همکاری جمعی از زبده‌ ترین کارشناسان صنعت الکترونیک و دیگر متخصصان مرتبط با این حوزه، در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را چه در بخش عرضۀ محصولات و چه در بخش خدمات پس از فروش، به هموطنان گرامی ارائه نماید. هموطنان گرامی می‌توانند هریک از خدمات مورد نیاز خویش را با مراجعه به این مرکز دریافت نمایند.

کارشناسان حاضر در نمایندگی پاناسونیک با صبر و حوصله پاسخگوی تمامی پرسش‌های شما عزیزان خواهند بود و راهنمایی های مورد نیاز را به شما ارائه خواهند داد. نمایندگی پاناسونیک، در بخشهای دیگر، ارائه دهنده تمامی خدمات حیطه تعمیر، ترمیم، بازسازی و تعویض قطعات به کاربران است. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی پاناسونیک بسیار متنوع بوده و در هریک از آنها کارشناسان متخصص سخت افزاری و نرم افزاری ارائه دهنده خدمات مرتبط با یک محصول هستند. پارتهای تعمیرات پاناسونیک در بخش زیر معرفی گشته اند.

 اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول پاناسونیک در دیگر صفحات سایت قابل دسترسی است.