اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک؛ دلایل و راهکارها

شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک؛ دلایل و راهکارها

اگر تصاویر در تلویزیون شما به صورت شطرنجی نمایش داده می شوند، این مقاله برای شما کاربردی است. در این مطلب، دلایل و راهکارهای شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک را بررسی کرده ایم. مشکلی نسبتا رایج که بسیاری از کاربران انواع ال سی دی، ال ای دی و پلاسما گاها از بروز آن شکایت دارند. این مسئله دلایل مختلفی دارد که بسته به مدل تلویزیون و موارد دیگر، متفاوت هستند. البته راهکارهای موثری هم وجود دارند که با اجرای آنها می توانید مشکل را حل کنید. با این حال اگر متوجه شدید که شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک دلایل دیگری داشته و نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی تر تلویزیون است، تیم تعمیر تلویزیون پاناسونیک در نمایندگی مجاز زیر نظر مرکز سخت افزار ایران در خدمت شما هستند.

شطرنجی شدن تصویر تلویزیون

منظور از شطرنجی شدن تصویر تلویزیون چیست؟

منظور از شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک، یک ناهنجاری در صفحه نمایش و یا تصویر تلویزیون است که به شکل مربع های کوچکی در تصویر دیده می شوند. گاهی این مربع ها با سرعت در تصویر در حرکت هستند و نمایش تصاویر را مختل می کنند. در نتیجه با تجمع این مربع ها تصویر به شکل دفرمه نمایش داده می شود. این مربع های کوچک و یا صفحه شطرنجی در تلویزیون Panasonic تحت هر شرایطی یکی از آزاردهنده ترین ایراداتی است که در تلویزیون ها رخ می دهد. گاها شدت بروز مشکل به اندازه ای است که کاربران نمی توانند تصاویر را به صورت واضح ببینند.

دلیل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک چیست؟

یکی از مهمترین علل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک و سایر برندها ضعف و یا نقص در سیگنال ورودی آنتن است. در نتیجه تلویزیون به تمامی اطلاعات مورد نظر برای پردازش و نمایش تصویر دسترسی ندارد و این امر موجب بروز  صفحه شطرنجی در تلویزیون پاناسونیک می شود. این نقص می تواند ناشی از وجود عیب در آنتن، فایل در حال پخش و یا سیستم کابل کشی آنتن باشد. اما این تنها دلیل شطرنجی شدن صفحه تلویزیون پاناسونیک نیست.

در صورتی که تلویزیون تصویر را از یک دستگاه خارجی مانند ستاپ باکس، رسیور، و یا DVD Player دریافت کند، ممکن است ایراد در فیش های خروجی و یا ورودی و یا کابل های انتقال تصویر (HDMI) در این دستگاه ها باشد. یکی دیگر از دلایل شطرنجی شدن تلویزیون پاناسونیک، بروز مشکل در مادربرد (برای مثال بخش پردازشگر تصویر) و یا پنل صفحه نمایش است. بروز مشکل در پنل صفحه نمایش، جزو پر هزینه ترین مشکلات در تلویزیون های ال سی دی است.

راهکارهای حل مشکل شطرنجی صفحه تلویزیون پاناسونیک

همانطور که اشاره شد، اصلی ترین دلیل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک، نقص و ضعف در سیگنال ورودی است. اگر شطرنجی شدن صفحه تلویزیون پاناسونیک با صدای جیغ مانند همراه شد، بهتر است آنتن و یا دستگاه تولید کننده تصویر (ستاپ باکس) را بررسی کنید. در گام بعدی کابل ها را بررسی کنید و میزان قدرت سیگنال را در تلویزیون بررسی کنید. در صورت بروز صفحه شطرنجی در کانالهای HD سعی کنید تا از آنتنی قوی تر در محلی مناسب تر (ارتفاع بالا مانند پشت بام) استفاده کنید.

در صورتی که مشکل در تصویر ارسالی از DVD Player است، دیسک DVD را با یک پارچه نرم و یا کیت تمیز کننده DVD تمیز و یا خش گیری کنید. برای تمیز کردن دیسک DVD از حرکت دورانی استفاده نکنید. اگر مشکل از پنل تصویر و یا مادربرد تلویزیون پاناسونیک شما باشد، می توانید با مراجعه به نمایندگی پاناسونیک نسبت به تعمیر تلویزیون پاناسونیک خود اقدام کنید.

چگونه از بروز مشکل صفحه شطرنجی در تلویزیون پاناسونیک جلوگیری کنیم؟

بررسی دوره ای سیم کشی آنتن می تواند در حفظ کیفیت تصویر نهایی و پیشگیری از مشکل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک کمک کند. در صورتی که از یک آنتن برای پخش در چند دستگاه تلویزیون استفاده کنید، قدرت سیگنال ارسالی به هر یک از این دستگاه ها ضعیف می شود. با مراجعه به تکنسین ماهر، اطمینان حاصل کنید که سیگنال با قدرت کافی به دستگاه منتقل می شود. یکی دیگر از راه های پیشگیری از  شطرنجی شدن تلویزیون پاناسونیک ، استفاده از دستگاه های پخش کننده مناسب مانند ستاپ باکس و یا DVD Player با کیفیت است. دستگاه های بسیار ارزان، از توان کمتری برخوردارند و این مسئله می تواند برای شما در لذت تماشای تلویزیون اختلال ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نه + 20 =